PLG Taal in perspectief
De curriculumherzieningen brengen nieuwe leerstof met zich mee die in samenhang, vanuit meerdere perspectieven zal gaan worden onderwezen en getoetst. Maar hoe kan dat het beste worden gedaan? Met deze Leidse professionele leergemeenschap (PLG) ontwikkelen we samen met schoolvakdocenten, vakexperts en deskundigen van de lerarenopleiding lessen en lesmaterialen rondom een relevant schoolvakthema. Deze kunnen direct gebruikt worden in de schoolpraktijk en zijn ‘curriculumproof’. Denk en ontwerp je mee?
Doel & Resultaat
In vier bijeenkomsten ga je samen met een vakdidacticus van het ICLON lesmateriaal ontwerpen voor de onderbouw van het VWO vanuit verschillende perspectieven (communicatie, taalbewust en cultuurbewust). Hiermee sluit het lesmateriaal aan bij de vakvernieuwing in de talen en biedt het leerlingen een bredere kijk op de taalvakken.
Vakdocenten van de Faculteit Geesteswetenschappen zullen de PLG’s voorzien van wetenschappelijke kennis.
Het ontwikkelde lesmateriaal zal als open leermateriaal door de universiteit Leiden gepubliceerd worden.
Nederlands – Taal en Macht (framing)
Maandag 27 januari 14.30-17.15 uur
Dinsdag 18 februari 14.30-17.15 uur
Dinsdag 11 maart 14.30-17.15 uur
Dinsdag 8 april 14.30-17.15 uur
Engels – Taal en Macht (framing)
Maandag 27 januari 14.30-17.15 uur
Dinsdag 18 februari 14.30-17.15 uur
Dinsdag 11 maart 14.30-17.15 uur
Dinsdag 8 april 14.30-17.15 uur
Duits – Deutsch in mehrsprachigen Gesellschaften
Maandag 27 januari 14.30-17.15 uur
Donderdag 13 februari 14.30-17.15 uur
Donderdag 6 maart 14.30-17.15 uur
Donderdag 10 april 14.30-17.15 uur
Frans – Francophonie
Maandag 27 januari 14.30-17.15 uur
Maandag 10 februari 14.30-17.15 uur
Maandag 10 maart 14.30-17.15 uur
Maandag 7 april 14.30-17.15 uur
Kosten
Dankzij een subsidie van Impuls Open Leermaterialen is deelname aan de PLG voor alle deelnemers gratis.